Reklamy tvoria súčasť našich životov a už si to ani neuvedomujeme. Zobrazujú sa nám medzi vysielaniami našich obľúbených programov, v novinách, na internete a na množstve iných miest. Nemôžeme si už ani v pokoji prejsť internetové stránky bez toho aby sme sa nestali obeťou reklám, ktoré sú cielené priamo na nás.
Hurá, prišli nové reklamy ! Práve toto je reakcia, ktorú si ironicky povie každý z nás, keď uvidí ďalšiu nezmyselnú reklamu. Najradšej by sme boli keby sme sa ich úplne zbavili no nie je to možné, keďže sú súčasťou marketingovej stratégie každej firmy. Musíme sa s nimi naučiť žiť a čo je najhlavnejšie nepodľahnúť im! Sú nastavené presne tak aby my ako spotrebitelia sme ich videli tam kde sme najčastejšie.
Sú priamo cielené na nás a my si myslíme, že sme sa rozhodli pre kúpu nejakého predmetu len tak z vlastnej vôle. Mýlite sa! Len si spomeňte čo ste si naposledy kúpili a ako ste sa o tomto výrobku dozvedeli. Sme obeťami každý jeden deň a ani si to neuvedomujeme. Vychádzajú stále nové a nové reklamy a my sa im nevieme ubrániť. Je to útok na nás a na naše úspory. No je to prirodzené pre fungovanie trhovej ekonomiky.
Jediné čo môžeme urobiť je vzoprieť sa tomu. Niektoré z reklám sú zábavné, iné zase smutné. Sú nastavené tak aby zasiahli naše city a tým nás zaujali. Iné reklamy majú zase zvučnú pieseň, ktorú si budete pospevovať ešte dlho po tom čo ste reklamu videli. Áno všetko toto je súčasťou marketingu a reklamy. Dávajte si na to pozor!
Či už podľahnete alebo nie je len na vás. Je to o tom ako veľmi viete tieto praktiky prekuknúť a nezabudnúť používať zdravý rozum. Vždy pred nákupom sa opýtajte sami seba, či to chcete alebo potrebujete. Ak to len chcete, je to pre to, že vás zaujala nejaká reklamná stratégia. Veľa šťastia pri objavovaní ďalších a ďalších reklamných trikov.