Odosielate často emaily svojím známym , nadriadeným alebo nejakej inštitúcii ? Pokiaľ posielate týmto osobám emaily , stane sa že si ich neprečítajú , označia si ich a prečítajú neskôr alebo ich jednoducho hodia do koša. Musíte však uznať že ak posielate email inštitúcii alebo Vášmu nadriadenému , že ich emailovej schránke majú pôšt niekoľko. Práve preto sa Vaša emailová pošta ani k ním nedostane , alebo niekedy nemajú čas čítať nezaujímavé emaily. Ale to sa môže jednoducho zmeniť. Ak chcete aby si Vaše email prečítali a odpovedali na ne, máme tu niekoľko tipov ako to dosiahnuť.
· Pevný , stručný predmet
Ak chcete aby si Váš email má druhej strane niekto prečítal musíte napísať pevný , stručne charakterný predmet ktorý čitateľa na druhej strane záujme. Musí nadväzovať na text emailu ktorý odosielate. Jednoducho povedané , musíte v predmete zaujať aby si Váš email prečítal celý.
· V emaily sa nikdy neopakuje
Neopakuje tie isté slová Môžete to byť veľmi otravné a navyše klamné. Čitateľ na druhej strane nevie čo chcete povedať , preto píšte radšej tak aby sa tam neopakovali tie isté slová a aby mal email hlavu a pätu.
· Pozor na gramatické chyby
Niekoho môžu aj malé gramatické chyby poriadne vytočiť. Snažte sa písať bez chyb , a bez toho aby čitateľ emailu na druhej strane nemusel po Vás lúštiť ako v krížovke. Ak niekomu píšete email , povedzte prečo píšete. Hneď na začiatok uveďte dôvod prečo a s čim chcete adresáta emailu osloviť. Nezabúdajte že vždy musíte adresátový musíte vykať.
· Niekoľko tipov na záver
Ak posielate email formálnej osobe , nikdy neposielajte smajlíky . Nikdy totiž neviete či sa to adresátový emailu páči . Ak sa mu to nepáči môže Vás email skončiť v spame , alebo v koši. Nezabudnite pripojiť prílohu. Ak ste v emailu uviedli že zasielajte prílohu , musíte ju aj odoslať. Potom by si ju užívateľ na druhej strane od Vás žiadal , alebo by si Vás email neprečítal vôbec. V e-mailovej neďakujte. Pokiaľ nemáte za čo ďakovať , tak to tam ani nepíšte. Skôr to vymeňte za “S pozdravom , s úctou a podobne’.