V súčasnej dobe sa varí sedem rôznych príchutných typov, od svetlých alej až po silné a jedno s pridaným zeleným čajom. A žiadny z nich vás ani vzdialene nezaujme.
Vráťte sa v čase, možno desaťročia, a Nirvána by sa na mnohých ľudí pozerala s nepochopením alebo dokonca posmechom. Áno, alkoholické pivo už dlho existuje, (v Spojenom kráľovstve bol v roku 1986 zavedený priekopnícky ležiak Kaliber). Boli to však často menej predajné periférne výrobky.
Vždy bledý ležiak, a zvyčajne nie je príliš príjemné na pitie, oni by boli bezohľadne popíjal určený vodič. Zatiaľ čo on alebo ona netrpezlivo čakali, že ich spútaní priatelia konečne súhlasia, že pôjdu domov.
Toto všetko sa našťastie v posledných rokoch zmenilo, pretože obrovský nárast počtu remeselných pivovarov na oboch stranách Atlantiku sa časovo zhodoval s tým, že sa viac ľudí rozhodlo piť menej alkoholu, alebo dokonca vôbec nič.
To viedlo k veľkému nárastu počtu alkoholických alebo nízkoalkoholických pív všetkých štýlov, ktoré sa dajú kúpiť, najmä v Spojenom kráľovstve. A veľa dobrého vkusu.
Tržby sú určite na vzostupe. Podľa jednej správy predaj v Spojenom kráľovstve s nízkymi a nealkoholickými pivami v roku do februára 2019 v porovnaní s predchádzajúcimi 12 mesiacmi vyskočil o 28%.
Tento rast predaja sa opakuje v Nemecku, kde sa odhaduje, že až jeden z 15 predaných pív je teraz bez alkoholu. Medzitým v Španielsku, ktoré je najväčším spotrebiteľom piva bez obsahu alkoholu na svete – prevažne vo forme ľadovo studených ležiakov – tvoria 14% celkového predaja.
Vzhľadom na tento obrovský a rastúci trh nie je prekvapujúce, že rastúci počet malých remeselných pivovarov, ako je napríklad Nirvana, sa rozhodnú vyrábať len nízko alebo alkoholické nápoje.
„Začali sme len v roku 2017 a teraz robíme takmer pol milióna fliaš ročne,“ hovorí Becky, 29. „A práve sme začali vyvážať do Škandinávie a Švajčiarska. Naše predaje výrazne vzrástli.