Myslíte si, že sociálne siete získali svoju popularitu naozaj len kvôli tomu, že ich ľudia jednoducho začali milovať? Alebo je v tom niečo viac? Napríklad laboratórne pokusy na ľuďoch a milióny investované do výskumu?
Jeden z oborov, ktorý sa zaoberá ľudským mozgom, sa volá neurológia. Z tohto slova je odvodené i ďalšie pomenovanie, a to neuromarketing. Neuromarketing je založený na reálnom vedeckom výskume, na základe ktorého dokážu spoločnosti rozpoznať, čo budú ľudia kupovať, za čím sa pôjdu doslova potrhať. Podľa českého neurológa Jana Stránského, všetky sociálne siete fungujú iba na základe takto vedeného marketingu. Medzi priekopníkov, údajne patrí najobľúbenejšia sociálna sieť, teda Facebook. V minulosti boli pod vedením tejto spoločnosti vykonávané mnohé testy na ľuďoch. Prebiehali na základe merania hladiny dopamínu v organizme. Dopamín je hormón, ktorý sa do nášho tela začína vyplavovať vtedy, keď sme spokojní, šťastný, jednoducho vtedy, keď je nám dobre. Na základe týchto pokusov, bolo veľmi jednoduché zistiť, čo ľudí chytí.
Na tom, by v podstate nebolo nič zlé. Problém je ale v tom, že zámerom týchto spoločností nie je to, aby sme mali niečo radi, aby nás to len chytilo. Cieľ je jasný, a to, vytvorenie závislosti. Čím silnejšia, tým lepšie.
Ak ste teda vy, alebo niekto z vášho okolia doslova závislí na sociálnych sieťach, mali by ste si uvedomiť, že nejde len o maličkosť, ktorú dokážete zmeniť lusknutím prstu. Pomoc odborníka, nie je v tomto smere naozaj na škodu. Hovoríme o závislosti, ako je každý iná. Aj fajčiari potrebujú uspokojiť skôr svoj mozog, ako telo. To znamená, že im nechýba samotný nikotín, ale TEN pocit, keď držia v ruke cigaretu a z úst vyfukujú dym. A ešte jedna drobnosť na záver. Všade sa hovorí o tom, že sociálne siete sú nebezpečné hlavne pre deti a mládež. V skutočnosti, sú však rovnako nebezpečné pre vás i vašich rodičov.